Presenting a Model to Develop the Relationship between Industry and University in the Units of Tehran, Islamic Azad University.  jmciri 2021; 39 (2) :116-125
URL: 
http://jmciri.ir/article-1-3081-fa.html     
                     
                    
                    حسین لو دکتر فرشته،  زمانی مقدم دکتر افسانه،  سورانی یانچشمه دکتر رضا. ارائه مدلی به منظور توسعه ارتباط صنعت با دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی- شهر تهران.  مجله علمی پژوهشی سازمان نظام پزشکی ایران. 1400; 39 (2) :116-125
URL: http://jmciri.ir/article-1-3081-fa.html
     
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، واحد تهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران 
                    
                    
                    چکیده:       (3193 مشاهده)
                    
                    
                    زمینه: هدف پژوهش حاضر عبارت بود از ارائه مدلی به منظور توسعه ارتباط صنعت با دانشگاه، که در دانشگاه آزاد اسلامی، واحدهای شهر تهران صورت گرفت. 
روش کار: روش پژوهش عبارت از روش ترکیبی کیفی به روش تئوری زمینه ای و مدل معادلات ساختاری به روش کمی بود. جامعه پژوهش در بخش کیفی عبارت بودند از اساتید، متخصصان و خبرگان در این حوزه و در بخش کمی عبارت از کلیه رؤسای دانشگاههای آزاد تهران، رؤسای دانشکدهها و رؤسای مراکز ارتباط با صنعت در دانشگاه بودند. تعداد نمونه در بخش کیفی که به صورت هدفمند انتخاب شد، 12 نفر از اساتید، متخصصان و خبرگان و در بخش کمی، با استفاده از فرمول کوکران، 337 نفر از اساتید و صاحب نظران انتخاب شدند. ابزار تحقیق عبارت از مصاحبه نیمه ساختار یافته و پرسشنامه محقق ساخته بود. تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده، در بخش کیفی به روش گراندد تئوری و از طریق کدگذاری (باز، محوری و انتخابی) با استفاده از نرم افزار MAXQDA و در بخش کمی به دو روش توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزارهای SPSS 16 و Smart PLS انجام شد. 
یافته ها:  نتایج نشان داد هشت مولفه در تبیین مدل توسعه ارتباط صنعت با دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی - واحدهای شهر تهران نقش داشتند که عبارت بودند از: بعد فردی- مؤلفه فکری، بعد فردی- مؤلفه نگرشی، بعد فردی- مؤلفه مهارتی، بعد فردی- مؤلفه روان شناختی، بعد فردی- مؤلفه جمعیت شناختی، بعد سازمانی- مؤلفههای قانونی و حقوقی، بعد سازمانی- مؤلفه فرهنگی، بعد سازمانی- مؤلفه مدیریتی، بعد سازمانی- مؤلفه مالی، بعد سازمانی- مؤلفه ساختاری، بعد سازمانی- مؤلفه سیاستگذاری، بعد سازمانی- مؤلفه دولتی، بعد محیطی- مؤلفه ویژگیهای صنعت، و در نهایت بعد محیطی- مؤلفه زیرساختی. 
نتیجه گیری: جهت بررسی برازش مدل، به بررسی X2، R و RS پرداخته شد که وجود X2 پایین و نسبت کای دو به درجه آزادی کمتر از سه، و همچنین ضریب تعیین و ضریب تعیین تعدیل شده محاسبه شده؛ نشاندهنده برازش مناسب مدل بود.
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
پژوهشي |
                    موضوع مقاله: 
                    
عمومى