[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 20، شماره 2 - ( تير 1381 ) ::
جلد 20 شماره 2 صفحات 79-82 برگشت به فهرست نسخه ها
آریتمی های ناشی از مسمومیت با دیگوکسین
چکیده:   (1958 مشاهده)
این پژوهش روی 42 بیمار مسموم با دیگوکسین که در مدت ده سال در بخشهای قلب دانشگاه علوم پزشکی ارومیه بستری بودند و در معاینات بالینی و نوار قلبی، آریتمی داشته و سطح سرمی دیگوکسین در آنها به روش رادیوایمونواسی (RIA) بیش از 2 نانوگرم در میلی لیتر بود انجام گرفت و نتایج حاصل را با مطالعات چانگ که روی 180 بیمار (مسموم با دیژیتال) انجام داده بودند به شرح زیر مورد مقایسه قرار دادیم.شایعترین آریتمی ناشی از مسمومیت با دیژیتال در این بررسی و مطالعات چانگ، آریتمی های بطنی به ترتیب 50 و 57.75 درصد با (P<0.05) و نادرترین آنها آریتمی های ندال به ترتیب 4.76 و 7 درصد بودند. بلوکهای گره دهلیزی بطنی 16.66 درصد در برابر 51.66 درصد با (P<0.05) و آریتمی های دهلیزی 19.04 درصد در برابر 20 درصد با (P<0.04) و آریتمی های سینوسی 9.52 درصد در برابر 15.55 درصد مطالعات چانگ با (P<0.7) مورد مطالعه قرار گرفتند.شیوع مسمومیت با دیگوکسین در زنان حدود 3برابر مردان بود، در سنین60و بالاتر شیوع بسیار بالا بوده (73.8%) و شایعترین بیماری زمینه ای، بیماری قلبی ریوی بود (28.58%).
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۸۵/۶/۱۵
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


آریتمی های ناشی از مسمومیت با دیگوکسین. مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران. 1381; 20 (2) :79-82

URL: http://jmciri.ir/article-1-1357-fa.html



دوره 20، شماره 2 - ( تير 1381 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران Journal of Medical Council of Iran
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3767