Journal of Medical Council of Iran
دوره 29، شماره 3 - ( 1390 )                   جلد 29 شماره 3 صفحات 218-209 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

بررسی نیازهای آموزشی پزشکان عمومی زنجان از نظر اجرای برنامه های آموزش مدون دانشگاه علوم پزشکی زنجان. مجله علمی پژوهشی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران. 1390; 29 (3) :209-218

URL: http://jmciri.ir/article-1-1429-fa.html


چکیده:   (4368 مشاهده)
زمینه: آموزش مداوم به فعالیت های آموزشی پس از فارغ التحصیلی اطلاق می شود که به منظور افزایش دانش، مهارت و یا عملکرد حرفه ای فراگیران طراحی می گردد. این تحقیق به منظور بررسی نیازهای آموزشی پزشکان عمومی زنجان جهت برنامه ریزی برنامه های آموزش مدون دانشگاه علوم پزشکی زنجان طراحی شد.روش کار: این مطالعه نظرات 450 پزشک عمومی شاغل در کل استان زنجان را در مورد برنامه های مدون با استفاده از پرسشنامه در زمستان 86 بررسی نمود.یافته ها: پنج اولویت اول پیشنهادی پزشکان به ترتیب برنامه های مدون رادیولوژی (26 پیشنهاد)، زنان زایمان (26 پیشنهاد)، فوریت 2 (25 پیشنهاد)، اطفال 2 (24 پیشنهاد)، داخلی 9 (23 پیشنهاد) بودند. برنامه های مدون کاملا ضروری شامل فوریت های 1 (58 مورد)، مسمومیت های رایج (56 مورد)، سردرد و کمردرد (51 مورد) و مهارت های عملی فوری (46 مورد) بود. برنامه های مدون طب کار 5 و مدیریت مراکز سرپایی 1 و 2 کمترین امتیاز محاسبه شده را بدست آوردند (هر یک 35 امتیاز).بحث در کل هیچیک از تحقیقات قبلی برنامه مدون مورد درخواست پزشکان عمومی را معلوم نمی کردند. ولی این تحقیق عینا نوع برنامه های مدون موردنیاز ایشان را جهت ارایه در برنامه های آموزش مداوم مشخص کرد.نتیجه گیری: 5 اولویت اول برنامه مدون پزشکان عمومی شامل فوریت های 1 و 2، مسمومیت های رایج، آسم- آلرژی و رادیولژی انتخاب شدند.
متن کامل [PDF 347 kb]   (1085 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.